Róże

Róże to najpiekniejsze kwiaty w ogrodzie. Ale nowe odmiany dostępne na rynku nie pachną co dla mnie jest wadą. Dlatego postanowiłam ukorzenić sadzonki róż, które wypatrzyłam na jakimś opuszczonym płocie. Poczytałam i spróbowałam:) Efekt przerósł moje oczekiwania bo sadzonki szybko się przyjęły i w tym roku pięknie zakwitły:)

Ta róża ma kilka kolorów i kilka środków:)



Ta czerwona rośnie najwolniej:


Ta róża to moja uratowana piękność sprzed kilku lat:




A to cudo to bladoróżowa piękność, która teraz ma kilka półtora metrowych pędów:




I jeszcze takie coś znalezione gdzieś przy płocie ze trzy lata do tyłu:


I wiecie co? Wszystkie pachną:):)

Jestem zadowolona z efektów i będę szukać kolejnych starych odmian po opuszczonych ogrodach, których niestety przybywa. Ostatnio wypatrzyłam białe cudo ale lichy krzak jest i nie wiem czy dam radę odratować. Czas pokarze:)

Pozdrawiam:)

Komentarze

  1. Piękne. Masz rękę do kwiatów wszystkie cudownie u Ciebie rosną i kwitną. Uwielbiam róże i ich zapach. Niedaleko mnie jest taki zapuszczony ogród przy trasie przelotowej, rośnie tam półdziki krzak białych różyczek które tak pachną że czuć je mimo spalin po drugiej stronie ulicy, nie to co te szklarniowe z kwiaciarnikwia zapachu.
    Pozdrawiam i jeszcze popatrzę na Twój piękny ogród (szkoda że przez łącza zapach się nie przenosi)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrz czyli wszędzie się takie opuszczone ogrody znajdą. A szkoda. Polecam pracę ogrodniczą bardzo odpręża. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękne róże!!!!pozdrawiam Cię Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne róże, widać dobrze im u Ciebie, bo są bardzo dorodne jak na młode krzewy. W niektórych centrach ogrodniczych można dostać pachnące odmiany, ale trzeba się mocno naszukać.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej w moich centrach nic nie było ale jak widać nie muszę płacić za sadzonki😁

      Usuń
  4. Zobacz, jak te róże są Ci wdzięczne za uratowane życie! rosną, kwitną i pachną, bo są najprawdziwsze z prawdziwych!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne a jeszcze piękniejsze jak pachną:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniała z Ciebie ogrodniczka. Kwiatki rosną u Ciebie jak na drożdżach. Ciekawa jestem w jaki sposób rozmnażasz róże? Kocham róże a szczególnie ich zapach a każdy kolor pachnie inaczej. Moje niestety chorują ale chyba odkryłam co im dolega i dlaczego tak marnie wyglądają.

      Usuń
    2. Piękne róże! Na jednym ze zdjęć wypatrzyłam też urocze niezapominajki. :)

      Usuń
    3. Róże rozmnażam ucinając kawałki łodyg i sadząc od razu do ziemi. One dalej same szybko się przyjmują. A niezapominajki same się rozsiewają i wiosną pięknie wyglądają 😁

      Usuń
  6. Piękne są te róże:) Moja babcia miała w swoim ogródku mnóstwo róż:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu piękne masz róże. Tą bladoróżową chyba też mam, ma delikatny herbaciany zapach. Tez uważam, że róża w pełni zasługuje na miano królowej kwiatów, jest bezkonkurencyjna. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu zdolna istotko brawo :) Wspaniałe róże a aparat cudnie uchwycił ich kolorki :) Mi udaje się ukorzenić jeden mój okaz chyba na rondku ta róża uwielbia rosnąć ;) pozdrawiam i trzymam kciki za białą

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babcia kochała róże, więc jest to jeden z zapachów dzieciństwa (drożdżowe ciasto też mam zakodowane jako rzecz miłą i przyjemną, związaną z niedzielnym porankiem i kubkiem kakao). Ja zaś kocham małe kwiatki - fiołki, maciejkę i takie tam.
    Piękne róże, niech Ci rosną zdrowo i pachną obłędnie ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dzieciństwa mam zakodowane zapachy z pół i lasów o różnych porach😁dzięki

      Usuń
  10. Wspaniałe są Twoje róże!!! Ja uwielbiam wszystkie i mam ich sporo w swoim ogrodzie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie bez powodu róże nazywa się królowymi kwiatów, też je bardzo lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojejkuś przepiękne są te róże!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne te róże, a w jakim czasie bierzesz pędy? Wiosna czy obojętnie ! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Róże są cudowne. Ich szlachetność podbiła niejedno serce.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oprócz dzikiej róży, mam w ogrodzie tylko dwa krzaczki różane. Jeden z nich lubię szczególnie. Niestety, od kilku lat jej kwiaty przestały pachnieć? Zupełnie nie wiem czemu, a w dodatku w tym roku zaatakowała ją czarna plamistość liści. Żal mi jej okrutnie, ale staram się ją odratować. Już raz mi się kiedyś udało. Dlatego tym bardziej podziwiam Twoje piękności i cichutko zazdroszczę.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się uda ale choroby będzie ciężko się pozbyć. Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze, które bardzo dodają mi skrzydeł:))

Popularne posty