Szyciowo i ciekawostka dla hodowców storczyków:)

Pogoda od wczoraj dopiero jest ładna i pozwala na spacery ale wcześniej tylko wiało i lało. Na dworze nic nie dało się zrobić dlatego usiadłam do maszyny i uszyłam bluzkę na szerszych ramiączkach. Materiał to obicie tapicerskie używane kiedyś dawno do tylnych części wersalek czy foteli. Mój kawałek pochodzi ze starego fotela:)







Kolor materiału to piękna czerń wyglądająca jak smoła:) Fason ogólnie luźny z zaszewkami w biuście i z tyłu żeby lepiej się układało. Dekolt podszyty kawałkiem plisy i wystębnowany a brzeg ramion obrzucony i podwinięty raz do środka. Muszę jednak poszukać innego sposobu wykańczania takich ramiączek bo troszkę mi się marszczy z przodu. Może to wina materiału sztywnego na początku. Na szczęście zmiękł po praniu. Ogólnie jestem zadowolona. Teraz pora na uszycie bluzki z rękawami tylko muszę wykombinować wykrój uniwersalnego rękawa:)

Od lat jestem zagorzałą fanką storczyków:) Mam ich kilkadziesiąt w domu. Nie tylko falenopsisy ale i cambrie, dendrobia, brassada, cattley itd. Rosną ładnie i nie mam ogólnie z nimi problemów. Ale jeden z falenopsisów postanowił się wykazać. W zeszłym roku miał pęd z kwiatami o długości 123 cm i był ugięty nad całym kuchennym oknem. Jednak w tym roku wypuścił pęd mający na dzień dzisiejszy 128 cm i ciągle rośnie w górę:)


Zdjęcie lekko rozjaśniłam, żeby było widać czubek pędu. Niestety okna już nie wydłużę a zostało mi jeszcze tylko 10 cm luzu - i co teraz??:) Mam okna duże ale zastanawiam się co będzie dalej bo kolega na tym pędzie wypuścił jeszcze sześć odnóg idących na boki:) Normalnie zwariował:) Sama jestem ciekawa jak to się skończy:)

Miłego tygodnia :))

Komentarze

  1. Bardzo fajna bluzka, ładnie leży na Tobie. Storczyk ma imponujący pęd, nieźle poszybował, do nieba prawie :))))).

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie wyszła Tobie ta bluzka!!! A storczyk po prostu wowww!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bluzka fajnie wyszła ,ale storczyk to odleciał ! Moje storczyki rzadko kwitną ,ale nie poddaję się ! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo udana bluzka, pieknie Ci wyszedł dekolt :-) Może odszyj cieńszym materiałem? dodatkowo odszycie podklej , a to, że tak troche wyje, to dlatego, że przestębnowałaś po wierzchu, należy stębnować po odszyciu..... to takie krawieckie triki :-) czekam na bluzkę z rekawem :-) storczyki sa mega :-) mój mąż o swoje nie dba i mu kwitną jak wariaty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź:) teraz będę mądrzejsza:) Najpierw znajdę rękaw dopiero bluzka:) A mąż ma rację że nie dba:) Ja do swoich zaglądam od czasu do czasu i proszę:) pozdrawiam

      Usuń
  5. No i fajne ci to wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bluzka wyszła świetnie,wielkie brawa dla Ciebie.Storczyk rewelacja,Czekam na zdjęcie z kwiatami.Pozdrawiam i słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu, rozwijasz się szyciowo, mierzysz się z coraz trudniejszymi projektami z całkiem fajnym rezultatem. Ciekawa jestem tego storczyka w pełni kwitnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szalony storczyk ! Recykling i u ciebie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Basiu bardzo fajną uszyłaś bluzeczkę te zakładki dobrze ją modelują :)
    Och ale storczyk wystrzelił szalony jakiś, jestem ciekawa jak zakwitnie, czekam na dalsze jego relacje :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu koniecznie pokaż storczyka, jak zakwitnie!!! Pięknie rośnie. Ja, odkąd mam swoje kwiaty staram się utrzymać coś, co kwitnie kwiatami i nie da się. Przy mnie wszystkie drzewka szaleją, a kwiaty nic... chociaż dr scena ostatnio mi wypuściła coś innego niż liście :) A bluzka wyszła Ci super!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to nie mogę się dochować zwykłego bluszcza czy trzykrotki:) Ale nie można mieć wszystkiego:)

      Usuń
  11. Śliczna bluzka!!! Wspaniały storczyk!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale okaz z tego storczyka, naprawdę Ci zazdroszczę tej ręki do kwiatów!
    No i niezmiennie podziwiam próby szyciowe:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna bluzeczka a storczyk doprawdy odlotowy:))Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  14. To jak Ty dbasz o swoje storczyki, ze takie piękne rosną? Ja mam (tzn. mój mąż ma) 10 szt. i ich pędy kwiatowe za każdym razem są jakby coraz mniej okazałe. Nie pomagają odżywki i zabiegi, typu spryskiwanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim nie używam odżywek a storczyki regularnie przesadzam w większe doniczki oczyszczając korzenie. Stoją na południowym oknie i staram się dać im tyle wody ile potrzebują:) Chyba muszę napisać osobny post jak dbam o kwiaty:)

      Usuń
  15. Ogromnie podziwiam za umiejętność szycia! A storczyk rzeczywiście rośnie jak szalony!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie spróbować szycia bo to niezła frajda:)

      Usuń
  16. Basiu świetna ta bluzeczka- ślicznie odszyta i dobrze leży na Tobie.
    Podziwiam storczyki, bo u mnie nie najlepiej rosną
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Basieńko, storczykom jest po prostu u Ciebie bardzo dobrze, więc ten rośnie jak szalony,żeby Ci to okazać. Pięknie wymodelowałaś bluzeczkę, no i dekolt, mój ulubiony. Gratuluję i pozdrawiam w zachwycie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejną bluzkę też chcę zrobić z takim dekoltem:) pozdrawiam

      Usuń
  18. Bluzeczka super!!!! Bardzo mi się podoba!!!! A storczyk to może chce się do księgi rekordów zapisać ?:) Trzymam kciuki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i tak :) Nawet nie szukałam gigantów z tego gatunku:) pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze, które bardzo dodają mi skrzydeł:))

Popularne posty